SVJ a Družstvo Malenická 1785-7 : > Představenstvo > Výroční zprávy DO 2015

Bytové družstvo Malenická 1785-7

Výroční schůze členů BD dne 14.6.2011,

zpráva PBD za r. 2010

 

Vážení členové BD,

Jako každoročně jsme vás pozvali, abychom zrekapitulovali uplynulý rok a informovali vás o činnostech  PBD, které v r. 2010 vykonávalo pro správu majetku BD. Připomeneme si, že rok 2010 byl již od jara naplněn událostmi. Ty se mnoha členů BD ale příliš nedotýkaly. Ihned zpočátku roku, proběhla po deseti letech výměna poměrových měřidel tepla ÚT. Bohužel, ne všichni vstřícně akceptovali tento zákrok. V některých případech trvalo dokonce měsíc, než se u nich výměna uskutečnila. Další události probíhaly jak v rovině individuelní, kdy jste si mnozí opět upravovali byty, tak i hlavně v oblasti společné. Oboje však vždy vyžadovaly součinnost PBD, které díky konečně relativnímu dostatku prostředků na účtu mohlo zahájit nezbytné a dlouho očekávané renovace prostředí chodeb. To bylo v některých polohách objektu od některých nájemníků vnímáno jako samoúčelné zkrášlování. Bohužel provázanost souvisejících prací, resp. technologií si takový komplexní postup vynucovala. Vše odstartoval náročný konec zimy. V lednu i únoru vytrvale mrzlo a sněžilo. V  předjaří, pak přišlo tání sněhu přes den a jeho opětovné každodenní noční zamrznutí. Přitom zejména na strojovnách výtahů došlo k potrhání krytiny a zatékání za zateplení. Dokonce jsme osobně s panem Tesařem odstraňovali sníh ze strojovny. Pochopitelně to příliš nepomohlo a bylo nutné řešit velké celoplošné průsaky srážek hromadících se za zateplením nejen na chodbách, ale i u některých horních bytů. Flexibilně byla proto položena nová krytina strojoven, bohužel zatékání pokračovalo. Krytinu jsme úspěšně vyreklamovali a vymalováním těchto partií jsme cílili možnost snazší identifikace v případě opakování problému. Pochopitelně mít vymalována pouze 7. patra objektu je nesmysl, proto jsme zvážili i repasi stěn schodišť celého objektu.  S tím byla nutně provázána i dlouho odkládaná oprava stupňů schodnic, na jejichž nekvalitu jste řadu let upozorňovali. Dokonce schody neodpovídaly ani nové normě, která pro vyšší bezpečnost požaduje, vždy první a poslední hrany schodů zvýraznit v barvě žluté. Dále probíhalo přípojení na optickou kabelovou siť společnosti CenTrio, která funguje v objektu od května r. 2010, a vytvořila tak dobré konkurenční prostředí společnosti UPC. Toto připojení bylo pro BD výhodou, získalo tím úsporu nákladu za měsíční paušál telefonu, který dnes činí 1,-Kč oproti dřívějším 600,-Kč od O2. Dále již platíme pouze vlastní hovorné. Kromě toho je pro kancelář BD zdarma vedena i přípojka k internetu. To společně s poskytnutým poplatkem za „pronájem“ chodeb pro kabely provozovatele činí přínos BD cca 10.000,- ročně. Není to sice mnoho, ale i s dalšími nově sjednanými pronájmy do té doby nevyužitých NP, to přináší celkem cca 30.000,- Kč ročně. Bezútěšná údržba zeleně ve vlastnicví BD, zajišťovaná do loňského roku externí firmou, byla vyřešena dohodou s p. Laurem, čímž prakticky také došlo ke snížení nákladů o 30%, přitom ale hlavním ziskem je její komplexnost a flexibilita. Nutno zmínit i další úsporu pro BD. V  průběhu jara a léta došlo k poruše zámků ve vchodech 85 a 86. Oby vstupy byly opraveny výměnou kompletního zámku. Připomínáme, že v  rámci svépomoci tento servis proběhl bezprostředně a naprosto zdarma stejně jako veškerá pravidelná péče o vchody vůbec. Zdarma proběhla i oprava zámků u výrobce jako reklamace, přestože tou dobou byly zámky již 7 let v provozu.

Začátkem léta byla mimořádnou, ale nezbytnou akcí při letní odstávce topení, provedena plánovaná repase stoupaček ÚT v suterénních prostorách. To představovalo náhradu všech ještě původních a dlouhodobě nefunkčních ventilů u stoupaček za ventily kulové s  využitím firmy Bytoservis. Připomínáme, že s Bytoservisem je celoročně uzavřena servisní dohoda pro havarijní i běžné opravy. Proto byla povolána, aby odstranila i havárii vody po NP 1785 na jaře loňského roku. Při ní došlo k zaplavení výtahové šachty včt. suterénních prostor. V souvislosti s tím byl vchod několik dní přístupný pouze pěšky.

Jako obvykle probíhaly i detailní kontroly vstupů nákladů pro vyúčtovávání záloh firmou Techem proto, aby neobsahovaly nesmyslné odečty nebo se nevymykaly narůstajícím vstupním cenám od dodavatelů. Za rok 2010 měl souhrnný dopis pro Techem 10 listů administrativního textu. Další pravidelnou činností PBD do poloviny roku bylo zajištění všech standardních, zákonem požadovaných revizí elekrických rozvodů a protipožární bezpečnosti včt. hydrantů. Také byla doplněna střešní ochrana bleskosvodů, která opět díky změně normy, již nebyla plně vyhovující předpisům. Víte, že rekonstruci prodělaly i poškozené podlahy suteréních prostor v nichž došlo dokonce i k úklidu anonymního letitého smetiště. Z  nepochopitelných důvodů se zde odkládaly vysloužilé televizory, lednice i sporáky ačkoli jsme v uplynulých letech opakovaně žádali, aby si je zapomětliví vlastníci odstranili. Musíme jako každoročně zdůraznit, že společné prostory schodišť ani suterénu nesmí z bepečnostních důvodů sloužit pro odkládání žádných osobních věcí nájemníků.

Jak je z přehledu patrné, všechny činnosti od ledna do července vyžadovaly od PBD velké nasazení jak při volbě dodavatelů, vyhodnocování nabídek a především pak při vytváření a kontrolu dohod ke všem  sjednaným pracem tak, aby byly provedeny rychle i s podchycením garance kvality. V roce 2010 jsme na základě informací účetní firmy vymáhali penále celkem od tří neplatičů. Nešlo tedy o pouze jeden případ, jak zmínila zpráva KK.  Podotýkáme, že vymáhání penále a čehokoli vůbec je velmi náročná činnost. Jen to jen finančně i časově náročné. Doporučujeme závažné přestupky příště zveřejňovat na ČS bez výmluv na utajení osobních údajů, se kterými nemají nic společného.  

Náročnost první poloviny roku 2010 však byla prakticky ničím, proti tomu co jsme jako PBD museli absolvovat od srpna. Potvrdila se určitá prozíravost s úpravou interiéru chodeb. Ta se nám vyplatila v okamžiku jednání s likvidátorem pojišťovny, poté co v době nejlepšího běhu dovolených, dostal náš objekt největší ránu za dobu, kdy zde bydlíme. Stačilo 20 minut krupobití kdy úpravy intériérů v horních patrech vzaly za své a tak byly škody na čestvé malbě k této události naprosto evidentní. Na první pohled nevypadalo, že těch 20 minut nám nadělalo problémy na celý podzim. Mimořádná schůze BD k této události konaná dne 14.9.2010  jen nastínila rozsah škod. Přitom nebylo vůbec zřejmé, jak se s následky kalamity úspěšně a hlavně urychleně vypořádat proto, abychom překonali jak podzimní srážkového období, tak i nástup a přechod zimy. Operativně, ihned po krupobití, jsme zajistili  přesklení oken ve třech garsoniérách vchodu 87, neboť bezprostředně hrozila jak pádem prasklých tabulí na příchozí do domu, tak dalším zatékáním do postižených bytů.

V souvislosti s následující opravou střechy po krupobití jsme zažili i další mimořádnou událost, hlavně ve vchodu  87. Šlo o hodně nepříjemnou situaci v sobotu, kdy rozpracovanou střechou při mírném dešti zateklo do stoupačky elektrické přípojky a došlo k jejímu vyhoření. Celý vchod byl pak 5 hodin bez proudu. Okolnosti byly opět ukázkou charakterů našich nájemníků. Zatímco v domě 85 a 86 nešla pouze digitální televize a lidé ani netušili co se děje, výpadek v 87 jedni přijali s pochopením flexibilně řešené situace. Ale našli se i tací, kteří v průběhu opravy telefonicky vytrvale, osočovali a vyhrožovali trestními oznámeními pro své vyteklé mrazáky.  V průběhu havárie byl vzhledem k sobotnímu večeru přítomen pouze předseda PBD, který osobně absolvoval víc než 30x schodiště ze suterénu do 7. patra a několikrát ještě žebříkem na střechu. Po celou dobu havárie byl pochopitelně přítomen i šéf střechařů a pohotovost elektrikářů, voda ale musela nejdříve vyschnout.  Porucha byla nakonec pro nájemníky vchodu ukončena cca ve 22 hod. s tím, že do rána pouze nejezdil výtah.

Kvalitním a schváleným rozhodnutím byla volba nového typu střešní vetilace, která proběhla současně při rekonstukci střechy. Tato ventilace, přestože běží trvale, je tichá a přitom přináší nezanedbatelnou úsporu energie. Souběžná montáž při rekonstrukci střechy nám přinesla i úsporu ve výši cca 10.000,-Kč. Celá kompletní rekonstrukce střechy, která mimochodem de facto uspořila BD 1,0 mil korun, tak i potažmo oprava fasády objektu probíhala po celé dva měsíce pod naší pečlivou celodenní kontrolou a byla nakonec dokončena ještě před příchodem prvních mrazů a plískanic.

 Tady si dovolíme zmínit fakt, který pochopitelně ne všichni z vás postřehli, a to, že obdobně postižené okolní objekty musely v průběhu zimy průběžně odtraňovat návěje sněhu ze střech a vlastní opravy fasády pak dělali až s příchodem jara. Vlastní následky krupobitím na objektu souhrně dosáhly výše 1,4 mil. a byly uhrazeny pojišťovnou v celé výši. Společně s rekonstrukcí společných centrálních ventilací pak rekonstrukce střechy a pláště dosáhla 1,75 mil a celkově náklady na údržbu v r.2010 překročily 2 mil. Při této činosti probíhalo již od poloviny roku  i jednání s několika dodavateli servisu výtahů, protože firma Thyssenkrupp, které jsme byli prodáni, se chovala poměrně tržně, a navíc byly problémy se servisem během víkendu a svátků. Od letošního roku máme již nasmlouvánu firmu CTIBŮREK VÝTAHY, která provedla řadu nezbytných oprav jako např. bezpečnostní opásání protizávaží a další nedostatky odstranila v rámci běžné údržby za výrazně nižší ceny. Kromě toho servis funguje i v mimo pracovní dny, pokud jim dáte bezprostředně vědět na vyvěšená telefonní čísla. Vyproštění je prováděno do 60 minut a opravy pak do 24 hod. a to i v mimo pracovní dny.

Souběžně s uvedenými a náročnými pracemi probíhalo i další jednání potřebné pro zřízení vlastní vodovodní přípojky, kde bylo nutné zajistit doprojektování požární bezpečnosti původního projektu, schválení obého od hasičů včt. nutnosti vytvořit a podepsat i návrh vlastního smluvního vztahu s PvK resp. takto společností Veolia. Tato čtyři roky trvající příprava separace vody měla vyvrcholit letos v lednu, bohužel Pražská Teplárenská od té doby nereaguje. Přitom jsme s nimi zahájili jednání i o separaci TúV. Též dosud bez další reakce.

 Poslední dva měsíce roku nás opět zasáhlo intenzivní sněžení. Vzpomenete si, že objekt byl prakticky totálně nepřístupný. PBD pro vás vynaložilo obrovské úsilí v tlaku na MČ11, aby byl zajištěn úklid, tedy pluhování a posyp alespoň přístupového chodníku Malenická. Ten byl rozhodnutím zodpovědného úředníka magistrátu, v plánu zimní údržby označen kategoricky jako bezúdržbový.

Z citovaných činností vyplývá, že rok 2010 byl pro PBD mimořádně náročný a dovolíme si zdůraznit, že ač v nové sestavě, tak celý rok pracovalo s vysokým nasazením.

Připomínáme, že v souvislosti s  rekonstrukcí střechy jste všichni na podzim do svých stránek obdrželi leták s celkovou rekapitulací dosavadních investic do bydlení ve vztahu jednotlivých bytů objektu včt. nástinu dalších oprav, které by bylo v nejbližších letech vhodné realizovat. Úhrně tam byla vyčíslena částka cca 7 mil. Získat poměrně značné prostředky na tyto investice prostým rozpuštěním do nájmů, by vyžadovalo stávající nájmy neměnit až do r. 2015. (Souhrným označením nájmu u družstevních bytů rozumíme současné náklady na anuitu MČ11 + fond oprav a rezervní fond). Domníváme se, že díky současnému nárůstu cen energií a poplatků za ostatní životní náklady, tím může být řada členů BD dost zatížena. S  předpokládanou perspektivní konverzí subjektu BD na SVJ, jsme se zabývali otázkou jak naložit s dosud pronajímanými 4 mi byty ve vlastnictví BD. Bylo nám doporučeno tyto byty v rámci privatizace prodat za tržní hodnotu. Tím se především vyhneme případným neskonalým a nákladným problémům řešení neplatičů nájmů, protože jsou ohroženi sankcí exekuce bytu. Nespornou výhodou kroku prodeje je okamžité získání prostředků v úrovni předpokládaných dalších investic. Předběžně jako PBD prodej doporučujeme. Díky této volbě, je možné již dnes upravit nájmy ukončením plateb do tzv. RF resp. využít 50% části až celé částky této platby v druhé polovině roku ve prospěch zálohových plateb do neustále se zvyšujících nákladů na bydlení. Úpravu navrhujeme již od července letošního roku. Jak víte, v současné době již proběhlo jednání vlády, kterým se zvyšuje poplatek za svoz odpadu až na trojnásobek. Další zvýšení u cen elektřiny se pro zrušení jaderných elektráren v Německu, se má údajně promítnou do cen v Čechách navýšením o 30%. Zvyšující se náklady na bydlení nesmí zastavit důležité opravy objektu. Proto  navrhujeme, aby byla zahájena zásadní rekonstrukce výtahů všech vchodů. Jde o práce nejen pro modernizaci, ale nutnou pro bezpečnost osob, úsporu energie i vzhledem k jejich stáří, již teoreticky možné výpadky trvalejšího rázu. Celková rekonstrukce přijde v úhrnu na 3x 1mil. Kč. Navrhujeme provádět rekonstukci postupem, kdy se v první etapě dojde k vybavení u každého pohonu novým řídícím elektronickým systémem v ceně 100.000,-Kč. Následně v příštím a přespříštím roce se dokončí ve všech vchodech komplexní rekonstrukce kabin a výtahových šachet. Završením rekonstrukce výtahů pak bude položení nových podlah na podestách chodeb jednotlivých vchodů.

Činnost PBD v r. 2010 nebyla rozhodně procházka růžovým sadem. Všechny organisační a rozhodovací činnosti mohly zdárně proběhnout pouze díky aktivnímu zapojení se nových členů PBD. Práce v PBD vyžaduje nezměrný entusiasmus a často i bezohlednost k vlastním rodinám. Převážné „gró“ prací u tzv. administativních činností probíhá nikoli při každotýdenních pravidelných schůzkách v kanceláři BD, ale především po večerech, nocích a mailech internetem. Přitom používáme vlastní výpočetní techniku, vlastní telefony, vlastní automobily. Je pochopitelné, že do odměn ČS  přínávaných nelze pečlivě započítat veškerý čas strávený činností pro BD. Dokonce nezahrnují DPH jako náklady od jakékoli správní firmy. Proto bylo možné ponechat doposud velmi nízké nájmy na úrovni pouze r. 2002 resp. 2005, když proběhlo zateplení. A to i přes to, že cena práce od dodavatelů i DPH neustále stoupá. Víme, že ne všichni si tyto skutečnosti plně uvědomují a ocení je.

 

Podzimní rekapitulace perspektivních oprav v úrovni 7 milionů zahrnovala i sumarizaci dosavadních nákladů vynaložených na bytové jednotky z pohledu dosavadních nájmů za posledních 10 let. Tím se ti členové BD, kteří před 10 lety váhali s rozhodnutím, zda vůbec BD založit a zpochybňovali smysl takové investice, mohli snadno přesvědčit, že se dnes díky tržní hodnotě bytu dočkali cca 300% zhodnocení svého vkladu a vlastně jsme se stali z nájemníků milionáři. Považuji za nutné zde zmínit, že dnes se nacházíme opět v podobné,  výrazně absurdní situaci. U některých družtevníků jsme svědky doslova opačného fenoménu. Jsme prakticky malou vesnicí a je velmi snadné sousedy poškodit neuváženým bezohledným jednáním. Toto pochopitelně nelze obecně generalizovat, ale zřejmě vlastnictví „milionového majetku“ bývá doprovázeno i příznačným syndromem bezohlednosti v jednání a osobních postojích. Jeho počátky bylo lze pozorovat v postupném zaplňování suterénu odloženými kusy nábytku, televizory a jiným anonymním nepořádkem. Je to nepochopitelné, ale přes naše již 8 let trvající upozorňování se stále hromadí i nepořádek u kontejnerů komunálního odpadu. Bezohlednosti jsme často svědky i v souvislosti s úpravami bytů. Tady dávno již nejde o pouhé 14 denní rekonstrukce bytových jader, ale často o masívní přestavby celého bytu, které někteří činí s dojmem, že nutně musí zvelebit zchátralé a nikým dosud neudržované obydlí a bývají přesvědčeni, že ti „druzí“ jsou povini jejich neúměrně hlučnou seberealizaci přestavby vždy vydržet. Uvědomme si prosím, že období, kdy se jednalo o jeden byt za rok je v nenávratnu. S převody bytů jde často o úpravy opakující se i s novým majitelem. Jsme sice bytové družstvo, ale nikoli družstvo stavební. Pokud se nebudou dodržovat pravidla dnes, můžeme se děsit toho, jaký boom svévole nastane po převodu majetku do osobního vlastnictví, kdy vlastníci s pocitem, že jim nikdo nemá co zakazovat, si pak ve „svém bytě“ budou skutečně dělat cokoli.  Hlavní problém přestaveb leží v obvyklé nepřítomnosti investora úprav a jeho neznalosti dostupných technologií. Dohodnutá firma naslibuje a případně nalže hory-doly, investor předá klíče a opustí byt často na 1-3 měsíce. Sousedé si pak užívají peklo. Typické je např. znečištění prachem a úlomky stavebních hmot nejen společných prostor chodeb a výtahů, ale i zmíněné ukládání stavebního odpadu tam, kam vůbec nepatří. Tedy do kontejnerů s komunálním odpadem a na jejich stanoviště. Vyjímkou u přestaveb není ani protékání stavebních hmot do bytů nižších pater. Stavební firma to s oblibou svádí na „rozeschlé“ panely. Hotovým neštěstím je pak hluk spojený s jakýmkoli bouráním. Ten se nese monolitem objektu lehce doslova až na opačnou stranu. K omezení devastující hlučnosti proto PBD přijalo v minulém roce rozhodnutí, které jako usnesení schválila i ČS. Hlučné bourací práce lze uskutečňovat pouze dva dny v týdnu po dobu max. 5 hodin. To se pochopiteně firmám a ani investorovi nelíbí.  Argumentují prodloužením časového horizontu, cenou i tím, že oni dělají jen svou práci, na kterou byli najati. Původním záměrem bylo odsouhlasit těžké bourací práce na dny úterý a čtvrtek 10-15 hod. To se bohužel do zápisu deformovalo jako pondělí a čtvrtek. Proto tuto schůzi žádáme o znovu potvrzení hlučných činností na dny úterý a čtvrtek. Současně pak připomínáme, že nelze stavební práce začít bez souhlasu PBD např. pouhým oznámením na výtahové dveře či do schránky BD a zmizet z bytu.

Je nutné podtrhnout, že každé znevažování přirozených sousedských vztahů a dohodnutých ujednání, následně PBD nejen staví do nepatřičné a násilné role dozorce a rozhodce, má i dalekosáhlé dopady ve všech majetkových souvislostech jako jsou např. pokuty státních orgánů anebo i dlužné platby dohodnutého nájemného.

Musíme zde zmínit, že je u některých ČB stále oblíbeným jevem i dehonestace PBD a jeho činností. Dokonce jsou tací, kteří k zakrývání svévolného porušování stanov či ČS odhlasovaných a odsouhlasených a tedy závazných pravidel, neváhají ani absurdně vyvolávat a využívat osobní občansko právní spory. Jejich neskrývaně postoje k PBD šířené v přesvědčení „mně se nemůže nic stát nebo, bych jim ukázal“, defacto nakonec mají dopad na celé BD. Mylné představy o nepostižitelnosti dovedly rodinu Procházkových k dluhu 125.000,- na nájemném a nás všechny pak takto připravily ještě o cca 100 tis. navíc. Detailní informace o tomto stavu Vám bude ještě podána.

Na druhou stranu je nutné připomenout a vyzdvihnout obětavost těch sousedů, kteří kdykoli aniž bychom je o to žádali, ochotně a dobrovolně svým dílem přispívají ke zlepšení pohody ostatních sousedů, a to i přes své nezadatelé právo na klid. Jde o péči předzahrádek, ale i také o ochotný úklid sněhu či nepořádku v okolí domu i v domě samém. Dovolím si jmenovat paní Lhotákovou, paní Vrbovou, Šarapatkovou, slečnu Kollárovou i pana Zemana juniora. Také i pan Souček, přestože není člen BD, po léta patří k dobrovolným dárcům práce.

Stejně tak musíme poděkovat i  KK za spolupráci, v níž byli důstojnými a vítanými oponenty PBD a konstatujeme, že i přes nižší četnost kontaktů nakonec vždy došlo k realistickému konsensu.

Protože PBD v r. 2010 organizovalo nejen opravy, ale provedlo i řadu cílených úspor v nákladech, předkládáme ČS návrh pro odměnu PDB vyšší oproti předchozím letů o 12.000,-Kč tedy celkem 90.000,-Kč.

 

Ve zprávě KK je informace o ukončení splátek objektu MČ11 ke konci roku 2012. Tyto splátky musí být však ukončeny nejpozději po 120 měsících tj. již v červnu 2012. Předpokladem je platební kázeň všech nájemníků. Pokud bude zájem dobře připravit vznik SVJ, může se tedy převod bytů do osobního vlastnictví uskutečnit již k vánocům. PBD k tomuto kroku zajistilo podstatné a cenné informace. Jako samostný výkonný prvek proto doporučujeme vytvořit přípravný výbor, který se bude problematikou zabývat již od tohoto podzimu. S ohledem na perspektivu vzniku  SVJ, lze považovat za nepřiměřené trvat na hromadění prostředků pro opravy formou neomezené rezervy pro hypotetické havarijní stavy či navyšování nájmů za tímto účelem. V minulém roce přece ČS zvážila za dostatečnou operativní rezervu havárií hladinu 350.000,-Kč. Prostředky uspořené a uložené na účtech BD nad takovou rezervu pak nepochybně postupně a spolehlivě polyká inflace. Ta, podle momenální výše, nás může připravit minimálně poměrně o hodně našich úspor. Podle údajů loňského roku by to bylo 30 000,-Kč, tedy např ekvivalent vymalování téměř celých společných prostor jednoho vchodu. Inflační odhady mohou být sice považovány za spekulaci, ale neopominutelná je, neustále se navyšující cena lidské práce, materiálu i dopravy a hlavně navýšení jednotného DPH v nákladech na práci o 7,5% od r. 2013. Proto považujeme za nejefektivnější postupné proinvestování naspořených prostředků formou oprav ještě před r. 2013. Důvodem je i to, že cca 130 milonová hodnota majetku objektu pochopitelně vyžaduje každoroční reinvestici na údržbu ve výši alespoň 2% ceny objektu, což prezentuje v našem případě víc než 2,5 milionu/ročně. Hledat prostředky pouze ve vyloučení oprav či v navýšení nájmů, je bezdůvodné. Opravy musí být organisovány a řízeny zodpovědně s účastí všech budoucích vlastníků podílů SVJ s využitím především prostředků získaných byť postupným, ale hlavně prodejem 4 bytů. První investice do výtahů byla popsána. Pro nejbližší dva roky tedy zbývají opravy v úrovni cca  2x 500 tis., které by měly zajistit nerušenou pohodu bydlení i dostatečnou rezervu pro prostředků případ havárie.

A.     Doporučujeme  plán oprav 2011 – 2012 : 

 

  1. Náhrada řídící elektroniky pro frekvenční systém rozjezdů, dojezdů a brzdění klece. Přepokládaná výluka cca 2 dny na jeden výtah celkem 300.000,-Kč
  2. Pokračovat v záměru separace SV (135.000,-Kč) a TúV (40.000,-Kč) pokud se dojde k dohodě s PTP a.s. celkem 180.000,-Kč
  3. kompletní nátěr kovových konstrukcí zábradlí lodžií v podlaží 1-8  horolezeckou technikou s náhradou výplně v desolátním stavu u jednoho bytu. cca 70.000,-Kč
  4. Mříže do sklepních oken SV, jako zabezpečení proti příležitostné kriminalitě. Odhad 30.000,-Kč
  5. Celkem tedy úbytek peněz z FO nepřekročí 600.000,- Kč

 ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

B.     Pohledávka za nájemné p. Procházka:

V současné době činí dluh na nájemném 92.000 + 2 měsíce = 112.000,-Kč na penále pak cca dalších 30.000,-Kč. Dosavadní náklady na právní zastoupení BD 20.000,-Kč.

Kauza dlouhodobé neplatiče v nájemném bytě započala prakticky v květnu minulého roku. Již od hodnoty dluhu 19.500,- tj. od září nájemce opakovaně sliboval úhradu dluhu provést. Vzhledem k novorozenci v bytě je případ od počátku silně sociálně citlivý a proto jsme ho chtěli i přiměřeně řešit. Nejprve splátkovým kalendářem ze dne 4/12 sjednaným na dobu 7 měsíců, protože tou dobou k  1.11.2010 dluh již činil 35.432,-Kč.  Na konci roku jsme dokonce obdrželi písemný příslib o vyklizení bytu do 10. ledna s tím, dluh v té době celkem 61.000,-Kč, byl již uhrazen. Na požadavek o předložení potvrzení o úhradě, jsme obrželi odpověď o ztrátě ústřižku složenky. Prakticky na každý týden v lednu byly dohodnuty vklady na účet BD pod osobním dohledem paní Švecové a Jaroše. Svolávali jsme mimořádné schůzky i se zástupcem KK. Koncem ledna jsme nakonec prolhané sliby již neakceptovali a pan Procházka převzal k 1.2.2011 písemnou 3 měsíční výpověď podle § 711 písm. b) odst. 2. , podle které měl byt vyklidit k 30/4 2011. To se překvapivě, přes příslib nájemníka, že byt uvolní, ale nestalo a proto jsme prostřednictvím právního zástupce podali na p. Procházku žádost k soudnímu vyklizení nájemního bytu. Předpokladáme rozhodnutí soudu do konce června 2011. Poté co se podaří pana Procházku vystěhovat, což pravděpodobně proběhne za policejního dozoru, chce PBD podat žalobu na umoření dlužné částky.  Vedení dalšího soudního sporu si vyžádá investici ze strany družstva, očekávaná výše investice je až 40.000,-, kterou chceme schválit ČS. Očekáváme, že tato částka bude připsána k tíži dlužníka, na druhou stranu bude-li pohledávka nevymahatelná (například kvůli insolvenci dlužníka) bude k tíži BD, stejně jako celý dluh.

 

C.     Tolik vlastní zpráva PBD a žádáme o přijetí následných uznesení ze zprávy plynoucích :

  1. …souhlas s investicí do rekonstukce  výtahů, zábradlí vody a mříží, pokud v letošním roce nepřekročí 600.000,-Kč
  2. …souhlas s redukcí ½ RF do nákladů záloh od července r. 2011.
  3. …souhlas s návrhem pro soudní vymáhání dluhu od p. Procházky
  4. …souhlas s odměnou pro PBD ve výši 90.000,-Kč
  5. …souhlas k přechodu na SVJ a  vytvoření přípravné skupiny – komise pro vznik SVJ (září 2011).
  6. …souhlas, podmíněný vznikem SVJ, k záměru odprodeji 4 bytů ve vlastnictví BD, což nelze bez informace stávajícím nájemníkům, kteří mají předkupní právo, za účelem budoucího získání prostředků na další opravy.…
  7. …souhlas pro opravu usnesení č.83 regulující hlučné technologie  stavebních úprav ( bourání příček, vrtání delší než hodinu) chybně zapsaných dnů jako pondělí a čtvrtek na úterý a čtvrtek od 10 do 15 hod. (regulace chrání před zátěží hlukem tím, že umožňuje  opustit sousedící byty na předem známou, omezenou dobu).

 

V Praze dne 14.6.2011

Petr Jaroš, předseda PBD;  Ing. Jan Buček, místopředseda PBD; Lenka Švecová – Zborníková, člen PBD;

Ing. Lenka Vichnarová člen PBD; Ing. Zbyněk Bořil, člen PBD.

 

 

Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
© BD Malenická, 2005